Superduper måndag!

Många gånger ogillar jag måndagar, men inte idag! Herrejösses vilken bra dag jag har haft! Befann mig på kontoret kl.9, jobbade effektivt fram till lunch och fick mycket gjort. Sedan lunchades det med handledare Sara och nya tjejen Elise. Det var Elises första dag idag, så det var kul! Dock träffades vi redan på mötet i Stockholm, men idag var alltså hennes första jobbdag på kontoret :)

Lunchen varade i en och en halv timme och jösses vad intressanta diskussioner det blev, riktigt givande, trevligt och braigt! Efter maten fortsatte mitt transkriberande och mitt i skrivandet hör jag svordomar, fula ord och en hel del spottande o fräsande utanför kontorsfönstret.

Där stod en man mitt i gatan och svor med en störtkruka på huvudet. Efter en stund förstod jag att hans motorcykel gått sönder. Det låg lite delar utspridda över hela gatan, kedjan låg två meter bort bland annat. Stackarn.

När han sedan lugnat sig lite kunde jag återgå till mitt arbete, och vid kl.14 avslutade jag mitt och kilade bort till Lina. Himla smidigt att hon bara bor ett kvarter bort ;) Där spenderade jag eftermiddagen, lika mysigt som vanligt!

Imorgon är en ny dag och jag hoppas att den blir lika bra som idag! Imorgon ska jag sitta lite längre på kontoret är tanken och sen på kvällen har jag pluggdejt på universitetet med Lina. Toppen toppen!

Tänk om min morgondag blir som den här mannens, ujuj. Men jag lovar att inte skrika så att hela Norrköping hör om allt bara skiter sig. (Och ja, lite hemsk är jag som fotade det svärande mannen och hans trasiga motorcykel)


Kommentarer
Postat av: Emma - fotograf och illustratör

Det är så härligt med dagar som flyter på! Heja heja, hoppas dagens dag blir minst lika bra! :)



Tråkigt för motorcyklisten, det var alltså han som jag hörde igår eftermiddag. ;)

(Tycker bilden är lite läskig, det ser ut som en alien siktat in sig på dig... :/)



Kram!

2012-03-20 @ 08:47:19
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0