Snäll flickvän

Vem var inte en gullig tjej som gick upp tidigt i onsdags för att skjutsa sin sambo till jobbet och sedan besikta bilen kl.8? Vad gör man inte? :) Men jag kör ju den där bilen ibland jag med, sen så fick jag ju "lära mig något nytt" som Tim så fint sa. Nya saker lärde jag mig allt, bland annat att jag aldrig mer vill besikta en bil.

När jag först skulle köra in bilen i port 4 så möttes jag av en rampliknande sak med stålskenor som jag var tvungen o pricka in. Ingen sa något om någon jävla ramp! Meckarställning kanske det var, men skit samma! Skraj som en nykläckt sköldpadda kröp jag upp på den där ställningen.

Jag antar att Mulle Meck där i verkstaden märkte av mina nybörjartalanger så han vinkade in mig och mitt flygplan så att vi landade fint.

Väl ute i verkstaden ville han se varningstriangeln och sen tog han nyckeln och jag placerades på "rastplatsen" (väntrummet). Han frågade iof om jag ville titta på, men jag ville mest bara hålla mig ur vägen och undvika att ställa pinsamma frågor medan han kröp runt i bilen. Hela "undersökningen" tog ungefär 10 min och när jag skulle checka ut bilen förväntade jag mig att få med en lista med krångel och fel hem. Men pärlan var hel och fin så den klarade besiktningen utan anmärkning! Lycka är, och jag kunde andas ut :)

Sen åkte jag och lämnade bilen och besiktningspappret hos Tim och sen gick jag hem. Underbart väder! :)

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/743589/images/2012/pic_195137018.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/743589/images/2012/pic_195137026.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0