En lax, två lax

Vilken fiskig dag jag har haft :) Till lunch slängde jag ihop en laxrätt, och till middag gjorde jag samma rätt igen eftersom lunchen blev så himla god!

Man tar helt enkelt en fryst laxfilé och pepprar den med grovmalen svartpeppar efter smak och tycke. Sedan klickar man i lite smör i en ugnsform och så sprutade jag i lite citronsaft i formen och sen in med laxen. Lät det sedan stå i ugnen tills fisken nästan var färdig. Under tiden blandade jag creme fresh med hackad purjolök och dill, även lite citron åkte ned där också. Sen klickade jag helt enkelt på geggan och skickade in fisken i ugnen en liten stund till.

Det ser geggigt ut, men det var himlans gott :) Jag valde ris till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0