Sally hos veterinären

Damen här hemma har haft lite problem med magen så vi tyckte att det vore bra att kolla upp, samt hennes allmänna hälsotillstånd.

Hon var så himla duktig! Hon skuttade runt i hela rummet och pratade glatt med personalen. Men när det blev dags för känn o kläm tyckte hon inte att det hela var lika festligt längre, och när det var dags för blodprov ville hon hem.
Innan sticket i benet blev hon rakad och rengjord och det var inte så poppis det heller. När nålen sedan skulle in hölls hon fast av veterinär och min mamma, och jag satt på en stol och ville bara börja tjuta. Obehaglig upplevelse, men katten skötte sig bättre än vad jag gjorde...

Blodprovet visade att hon har perfekta värden och bra njur- och leverfunktion. Det var fantastiskt skönt att höra! Men lite ny lättsmält mat för damens mage fick vi med hem och lite goda råd på vägen :)

Nu ska vi (läs jag) återhämta oss här hemma i soffan efter förmiddagens pers. Phew!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0