I drömmarnas land

Jag dagdrömmer inte så ofta men om nätterna händer det saker! Jag kom o tänka på de gånger jag vaknat med sjuuuuuk träningsvärk i ben och röööv (utan att ha tränat). Hehe, härlig känsla att träna rumpan av sig i sömnen, då kan man latmaska sig om dagarna utan dåligt samvete ;)

Men jag tänker också på en annan gång då ett spanskt ord ständigt dök upp i en dröm. Jag har aldrig läst spanska, utan jag var lagd åt det tyska hållet så det hela var såklart förvirrande. Ordet som ständigt dök upp var "sonar", eller "soñar" som det ska stavas.
Det betyder tydligen (fick jag veta i efterhand):
to dream of, or about -> con soñar

Fräsigt va? ;) Tänk vad man kan lära sig i sina drömmar, så var uppmärksamma!

Så, nu ska jag con soñar:a lite om något skojigt, för mañana ska jag med mor min till Nyköping :)

God natt, guten nacht och buenas noches (buenos noches)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0