En riktig tidning

Riktigt papper som prasslar och ordentligt med trycksvärta. Den stora svepande rörelsen som blir när man vänder blad, aaah. Det är härligt på något sätt.

Jag sitter här vid köksbordet i Kolmården med två äggmackor, juice och NT med alla dess bilagor. Jag läser en debattartikel som ordföranden för Vänsterns studentförbund har skrivit. Han skriver väldigt kritiskt men slarvigt. Hans recept för att stärka det svenska samhället låter så enkelt och självklart.

"För att få bukt med arbetslösheten måste vi nu höja kunskapsnivån i Sverige genom att satsa på utbildningar".

Hans krav är tre stora reformer som kommer att vara lösningen på alla problem OCH höja kvalitén (lovar han):
- Fri kurslitteratur
- Lön för studierna
- Avskaffa alla avgifter för utomeuropeiska studenter

Jag är tveksam till om jag köper det. Jag funderar mest kring hur han kom fram till just de tre reformerna?

Well well, kämpa på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0