Nej jag vill inte!

Jag vill inte, jag orkar inte. En sån dag tycks jag ha idag. Kul. Men jag måste säga att jag sov riktigt gott inatt, trots att jag inte sov i sängen. Jag har nämligen flyttat ut i köket. Temporärt givetvis.

Eftersom Tim släpar runt på en envis förkylning snarkar han som aldrig förr, och jag orkar inte ligga och slå honom till kl.03.30 om nätterna och till sist däcka av utmattning. Så därför har jag slagit upp mitt lilla läger under köksbordet nu igen. Dock är det ganska kallt där om nätterna, så jag har fått bygga upp med massor av kuddar, täcken och filtar. Inatt sov jag med tjocktröja, sockar och vetekudden. Men som jag sov! Jösses. Jag märkte inte ens när Tim var uppe på morgonen och sprätte runt. Som en stock sov jag! Och som en stock låg jag till lååååångt efter att klockan ringde kl.8.

Jag kravlade ur sängen strax efter kl.10 och åt sedan mitt ägg framför Efter tio med Malou. Där satt jag ett bra tag. Jag fick nämligen för mig att jag hatade resten av lägenheten och att jag av ren princip ska stanna i köket hela dagen. Jag sitter fortfarande i köket. Jag känner mig fortfarande lite hatisk. Har god lust att bara peka finger åt det pissiga vädret och spotta på det. Inte för att det skulle förgylla min dag något avsevärt, men ibland behöver allt inte vara vidare genomtänkt.

Men som sagt, idag är köket mitt hem. Eftersom vädret förstörde min inplanerade promenad till Polishuset (ska hämta pass), så ska jag sitta här och tjura istället. Det är så himla synd om mig. Jag har fortfarande en kladdig muffin i halsen och jag droppar snor som en kran. MEN jag är inte den som är sån, så jag har en hel aktivitetslåda med mig in här i köket som jag ska plöja igenom idag.

Vad kan den lilla lådan innehålla då? JO! Fyra stycken böcker som kan komma att användas i uppsatsen. Dessa hittade jag och Emma på hylla BV (informationsteknik/vetenskap), den hyllan precis bredvid religion för er som undrar. Mitt emot bor psykologihyllan. Så, nu har vi rett ut bibliotekets underbara logik.

Vad mer...? Jodå, i lådan finns också ett samtal till adressändring som jag ska skälla lite på. Men det är snabbt gjort. Vidare så ska jag väl försöka komma vidare i min överviktiga bok jag nämde nedan, jag är fortfarande på sidan 17. Dåligt.

Jag har också en orörd målarbok som jag fick av mina kusiner för en tid sedan som behöver lite färg. Och om jag inte minns fel så finns det även lite pyssel i den boken, perfa en dag som denna! Som ni hör så kan alla dessa aktiviteter skötas från min säng, och det är precis vad jag har tänkt mig. Idag håller jag låg profil, med undantag när jag ska till kylskåpet eller liknande.

Justja, om mindre än 40 min kommer Tim hem och ska äta lunch. Så jag borde väl kanske påbörja matlagningen. Men vilken tur hörrni att det är just köket jag ska befinna mig i hela dagen! Tänk så tokigt det hade kunnat bli om jag bara begränsat mig till sovrummet. Det hade varit lite knepigt att förklara för Tim som kommer hem hungrig.



Camilla Läckberg gästar Malou. Och jag måste säga att Camilla är grym! 37 år, framgångsrik och har tre barn och en bloggande man; inte illa!


Mitt lilla bo. Halvt om halvt under köksbordet, men med perfekt sikt mot tvn! Det kan ju inte bli bättre. Ska nog sova här inatt också ;)



PS: Den döda blommen i fönstret håller vi tyst om ok?! Jag har faktiskt lyckats hålla den vid liv sen januari, men nyligen drabbades den av en höstdepression och som ni ser slutade det inte så lyckligt.



Kommentarer
Postat av: Emma - fotograf och illustratör

Hihi, den döda växten i fönstret var faktiskt den jag först lade märkte till när jag såg bilden. :P Men jag lovar, ska vara tyst om den...

Hoppas du blir på toppenhumör snart!

2011-09-21 @ 12:43:02
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0