Måndag

Ny vecka, nya utmaningar och ny energi. Check, check, nä. Energi saknas idag kan jag säga. Önskar att jag kunde skylla på vädret, men det känns för klyschigt. Men det är faktiskt skitväder, så lite deppig och trött får man vara; klyscha eller ej. Men anledningen till låg energi idag är delvis för att jag har jobbat i helgen och för att jag knappt har vaknat ännu.

Ska ha bilen idag, så jag skjutsade korven till jobbet tiiiiidigt. Rättelse: han körde sig själv till jobbet och jag lyckades få med bilen hem i snigelfart. Jag körde klassikern "väck mig fem minuter innan du vill åka", jovisst, fem minuter efter att vi åkt var jag fortfarande på en annan planet. Bättre blev det inte av att jag bra slängt på mig de första mjukisarna jag hittade. Jag såg ut som Barbapappa.




Hur ska jag kunna klara av ett vanligt jobb? Att vara student är världsbäst. Inte en dag börjar innan kl.10 och sällan slutar man senare än kl.15. Detta år får vi göra våra egna scheman dessutom. Hur ska det gå sen när jag blir vuxen på riktigt? Tror det finns en anledning att jag drömde om Peter Pan härom natten.

Så idag väntar lite måsten som att storhandla mat, men senare idag ska jag göra det jag är bäst på; att bilda mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0