Föreläsning

Brrr hörrni! Trots att solen skiner så är det kyligt. Hösten är här på riktigt. Detta märks också extra tydligt i K3 (Kåkenhus föreläsningssal 3) på Universitetet, brrrr och tusan vad kallt det är i den salen! Plötsligt förstår jag professorernas envisa användande av manchesterkavajer och byxor. Dom är något på spåren där tror jag.

Hur som helst, idag kom Svante och föreläste om kulturpolitik som en förutsättning för kulturproduktionen. Jovars. Svante som helst av allt skulle vilja undervisa vid en svart tavla (som man gjorde förr i tiden) gjorde riktigt bra ifrån sig vid Universitetets vita tavlor. Han ritade både en och två modeller och kluddade på i rasande fart med sin halvt fungerande gröna penna.

Men faktum är att han ritade en modell som fick mig att tänka till ordentligt på min roll som kultur och medieproducent. Även om modellen egentligen bara var en liten anekdot från Svantes sida, så var den det bästa med hela föreläsningen.


Var befinner jag mig?






Kommentarer
Postat av: Emma

Svante skulle ju göra dundersuccé som sagoberättare också! Blir det fler musiksagor gjorda så måste vi ju slå honom en pling.:) Det skulle ju bli perfÄkt! ;)



Ses imorgon!

2011-09-19 @ 18:48:28
URL: http://emmaskogellhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0