Vuxenpoängen bara trillar in

Förmiddagen spenderades i "Brak", vilket är Kultur, samhälle och mediagestaltning programmets egna radiostudio. Tre vårsvettiga damer med varsin mikrofon utrustad med puffskydd blir inte annat än succé! Dessvärre har jag inga bilder att bjuda på därifrån, men jag antar att ni redan skaffat er egna vid det här laget. SÅ, vi går vidare.

Efter redigering och plugg på Universitetet begav jag mig hemåt i Norrköpings egen variant av "järnlarven", Östgötatrafikens gula spårvagn från början av 40-talet. Lugnt, skakigt och säkert tog jag mig hem och väl hemma bjöd jag mig själv på lunch. Fisk och potatis blev det idag, med knäcke och en klick smör till.

Efter högst nödvändigt matintag kände jag att köket behövde städas, så jag började helt enkelt längst in i ena änden och jobbade mig mot dörren. Jag tvättade fönstrerna, dammade tv:n, torkade bänkar, polerade stolar, dammsög och gud vet vad. En och en halv timme tog det, och ja, köket var rätt skitigt. Men att tvätta fönster måste väl ändå vara ordentligt med vuxenpoäng? Enligt mig är det så i alla fall. Men sen är ganska mycket saker i mitt liv enligt mig, men det är en helt annan sak.

När jag sedan kände mig både fysiskt och psykiskt trött på städandet av kök och hall, satte jag mig ned och drack te. Till det smaklösa teet läste jag Ikea-family katalogen som brevbäraren slängt in precis. Och jag måste bara säga en sak om te. Alltså, i normala fall dricker jag kaffe men nu när jag fått upp ögonen (nästan iaf) för te känns det ungefär som gå in i ett rum efter Arnold Schwarzenegger, lite mesigt. Ingen "wow-effekt" liksom.
Ungefär så är te för mig, det är gott; men det känns lite "mjäh". Jag har verkligen varit ihärdig dessutom! Och det är nog det som irriterar mig mest.

Jag har halva Citygross-teutbud här hemma, jag har köpt en liten fin tekanna och en fin telåda; så kom inte och säg att jag inte försöker! Jag tycker fortfarande att det bara smakar vatten, möjligtvis vatten som varit i en flaska som varit fylld med något annat innan. Nu senast testade jag faktiskt att ha mindre vatten och mer te, men det känns inte rätt det heller. Jag dödar mysfaktorn och det känns inte som om man kan "teshota" (läs shot) genom livet! Vad skulle folk tro?

Nog om mina vardagsproblem. Snart ska jag ut och slå en hink bollar på golfbanan med far och killen min!


Nystädat kök!


Kul bild :P


Jag är inte ensam. Charlie är ute på sin dagliga motionsrunda. Men jäklars vad svårt det är att fota honom! Han är snabb som stålmannen den där lille killen ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0