Nyttigheter

Mina stackars tappra hjärnceller har haft en hektisk förmiddag. SOM jag har pluggat, oj oj. Ger mig själv en stadig klapp på axeln och berömmer ordentligt. Belönar mig själv med en liten paus här, och tänker tillbaka på Rachel Ray (tv show) som jag tittade på till frukost. Hon ska alltid le stort och visa stolt att det minsann går att laga "nyttig" mat som är god. Hon får det att låta så revolutionerande att jag varje gång sitter klistrad framför tv:n och inväntar denna revolution.

Jag måste ha missat den imorse, totalt. Hon lagade sötpotatismos med honung och massor av smöööör i. Sen tog hon i och för sig bort skinnet på kycklingen, men hade istället på en BBQ sås som var gjord av ketchup, honung (igen), någon färdigköpt sås samt en massa annat som jag inte minns för tillfället. På kycklingen sedan hade hon lite lök, vilket var den enda grönsaken i sikte på den tallriken.

Jag förstår inte? Hur kan man få det till att bli så nyttigt? Jag fattar inte. Deras syn på nyttigt är skadad, ordentligt! Vem har honung i maten?

Inser att jag sköt mig själv i foten där. Pressen är nu stor när jag snart ska tillaga min lunch. Om jag sitter här och är så jävla kaxig och kritisk måste jag ju fixa den där nyttiga revolutionen själv.


Dagens lunch: Gurka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0