Semlor är gott i rätt mängd!

Igår var det den härliga fettisdagen, samt internationella kvinnodagen, så det firades med semlor :) Jag köpte hem två semlor, men det hela slutade med att jag åt upp båda, nästan själv. Tim fick ett litet hörn :P Som resultat av mitt semelsvullande, som faktiskt legitimerades av att jag har min vecka, börjar få feber och är snorig, rapade jag mandelmassa och grädde resten av kvällen. Himla smarrigt, eller inte alls. Tur att det är ett helt år kvar till nästa semeldag.



Men jag måste säga att detta var en av de godaste semlor jag ätit! Till och med grädden var god :) Annars brukar jag gräva fram mandelmassan och äta den med brödet, men inte i år inte. Stackars semla, den hade inte en chans..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0