Observation

Nu är vi tillbaka i seminarieserien igen och igår genomförde Cissi och jag en observationsuppgift tillsammans. Otroligt roligt! Vi skulle undersöka vardagen och "sociala regler" och omedvetna kunskaper, kan man sammanfatta det. Exempelvis är det ganska självklart att man inte tränger sig före i en kö eller sätter sig på någon annans plats på en restaurang osv.

Cissi och jag valde något så roligt och spännande som, en rulltrappa! Haha. Först observerade vi vad som var "rätt" beteende i en rulltrappa och sen gjorde jag precis tvärtom, medan Cissi observerade reaktionerna. Sånt här tycker jag är otroligt kul, samtidigt som jag skrattade och tyckte det var pinsamt. Sen ville jag även förklara mig och be om ursäkt, men det gick ju inte. Men men.. Kul dag :)



Jag åkte upp och ned i dessa trappor och jag både satt, trängde mig, stod läskigt nära, sprang upp/ned i motsatt riktning osv osv. Vad gör man inte för studierna? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0