Tid är lyx för somliga

Det var länge sedan jag hade en hel dag utan någonting planerat. Hela sommaren har varit fylld av jobb och andra aktiviteter. Men så imorse vaknade jag och insåg att jag inte har något alls planerat idag. "Vilken lyx" var min första spontana reaktion, men två timmar senare känns det inte lika rosa längre.

Jag belönade mig själv med sovmorgon, frukost i soffan och extra starkt kaffe framför tv:n, men när den proceduren sedan var avklarad kom tristessen krypandes. Jag ringde mamma som inte svarade och när jag äntligen fick tag i pappa sa han att varken han eller mamma har möjlighet att underhålla mig idag; han är i Stockholm och mamma är i Jönköping. Deppigt värre, jag som ville ut i skogen och skogsmulla o plocka svamp som jag sedan kan lägga på en macka jag köpt på Willys.

Men hur många gånger i sommar har jag inte längtat efter en sån här dag? En dag då jag kan måla naglarna och mysa runt i pyjamas hela dagen. Men vad är det man säger; att en fantasi oftast är bäst som just en fantasi och dröm? Jo jag tror det. Min dag är inte ens hälften så fancy som jag fantiserat om. Att tvätta underkläder är allt annat än glamouröst har jag insett. 



Här kommer jag troligtvis spendera större delen av dagen med min illaluktande navel och mitt flottiga hår. Men imorgon har jag en plan, tack och lov! Jag ska till Ikea och äta köttbullar, något att se fram emot ni!

Ska lägga upp lite bilder från London här inom kort. Var ju där på snabbvisit 2-4 Augusti.


Kommentarer
Postat av: Emma - fotograf och illustratör

Åh vilket sammanträffande! Exakt likadant påslakan köpte jag för bara några dagar sedan på IKEA! :)

2011-08-10 @ 18:02:30
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Dom är ju så fina! :D Love them :)

2011-08-11 @ 11:08:26
URL: http://enoughsaid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0