Måste jag?

Det märks hur ogärna jag vill ta tag i alla "måsten" idag. När jag vaknade imorse kände jag i hela kroppen att det var en såndär pissig och jobbig dag idag. Vet att det är fler som vaknade med den känslan. Källan är Facebook.

Filosofen i mig blickar ut genom fönstret och ställer frågor som, "vad är egentligen idag om flera år?", "måsten har jag skapat själv, så då borde jag lika gärna kunna oskapa dem; eller hur?" osv.

Jag är medveten om att det ibland förekommer ord och meningar i min blogg som folk vill kalla "fel", men det är det inte. Jag använder det/dem för att det fyller en funktion och tillför mina inlägg precis det jag vill, just då. Så det så! Paradoxalt blev det nu. Det var tydligen ett "måste" för mig att förklara mig, av någon anledning? Måste jobba vidare på det där med måsten och hur jag hanterar dem. Ja, ni hör ju själva.

Jag målade tånaglarna innan. Det är andra gången i mitt liv tror jag. Då förstår ni kanske hur gärna jag undviker min mentala "to do list"? Brukar oftast ha bilder till mina inlägg, det är ju faktiskt roligare så. Men jag vägrar att ta kort på mina tår, det känns...privat...skumt....onödigt....

Blev lite obekväm här nu känner jag, usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0