Jag och min torra humor!

Jag måste bara få delge något som jag finner otroooooligt komiskt. Det är nästan så kul att man gör i byxan!

”Se upp så att du inte får din identitet stulen. Det kan leda till stora problem. Många har nog inte insett vilka konsekvenser det kan leda till att få sin identitet kapad" Säger Krister Jörlén, vd för Soliditet

HAHAHAHAHA! Pass på folket! Snart står vi där utan vår identitet och skurken på hörnet sitter lugnt på både en, två och tre identiteter. Fantastiskt. Men det sorgliga är att det redan finns hjälp för dem med flera identiteter, men vad händer med stackarna som står där utan någon identitet alls?

Jag förstår absolut vad de EGENTLIGEN menar i artikeln där jag hämtade citatet ifrån, men anledningen till att jag spontant reagerade med ett gapskratt var för att begreppet "identitet" blir brutalt misshandlat och används på ett sådant opassande och fel sätt. Ursäkta min förskräckliga humor, men va fan. Hahahaha.

Artikeln listar en rad olika "tips" som tydligen ska hjälpa dig att skydda din identitet. Sedan kommer den underbara avslutningen:

"Skulle du ändå drabbas är det viktigt att du polisanmäler det direkt. Därefter kan du spärra din identitet hos något av kreditupplysningsföretagen som exempelvis UC eller Soliditet. Kontakta också din bank. Du spärrar din identitet genom att fylla i en blankett som skickas till din folkbokföringsadress".

HAHAHAHAHAHA! Jag dööööör! Sista meningen är underbar!

Jag vet att det inte är meningen att man ska tolka det så, jag vet, jag vet. Det är allvarligt. Högst allvarligt att få sin identitet stulen. Inget att skämta om..

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0