Guten morgen!

And a gute morgen it is! Solen skiner och kl.01.19 inatt fick jag mail från Ramsten om mitt resultat på hemtentan. Jag läste det inte förens en stund sedan, på balkongen, i solen (vill ju ha så bra förutsättningar som möjligt); och jag blev godkänd! Det var ett otroligt långt mail, som jag knappt vågade läsa. Som vanligt tog han upp något negativt, som han sedan räddade med något positivt. Fram och tillbaka. Blir inte riktigt klok om jag ska vara ärlig, känns plus minus noll här.

Låt mig citera (mailet är som vanligt laddat med humor):

* I den första deluppgiften blir jag först rädd att du håller på att fri-filosofera dig bort från fokus, men mot slutet av första sidan kan jag börja andas ut. (Filosof Jeanette hehe)

* Svaret på nästa delfråga är närmast briljant, men jag är inte helt säker på VAD det är ett svar på. Ramsten gråter dock icke över detta, utan går vidare till nästa delsvar, där analysen blir mer empiriskt förankrad.

* Som helhet en väl genomförd hemtenta, där jag pendlar mellan att tänka "G+" och "VG".

* Jag tror jag förstår varför du är nöjd med texten - den upplevelsen handlar helt enkelt om att du nu vet VARIFRÅN du skriver "fritt". När du väl fixerat vad som är premisserna för analysen - och vad du vill ha med i den - så kan du ägna dig åt att FORMULERA analysen (och DET är ju en rätt rolig syssla).

Det var några utdrag från mailet jag fick, och på det hela taget så känns det bra :) Nu väntar kaffe och "tidning" på balkongen. Vi höres senare vänner!



Kommentarer
Postat av: Emma - fotograf & illustratör

Nice! Grattis och happy valborg! :)

2011-04-30 @ 13:11:00
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0