Efter nästan tre veckor..

..så släpar jag på 3 kg mindre. Otroligt va? Egentligen inte. Jag testade på LCHF (googla) i nästan tre veckor och gick ner 3 kg. Jag är lite stolt över att jag härdade ut och faktiskt skötte mig under den tiden. Men som med mycket annat så når man sällan toppen ensam och jag hade väldigt bra stöd under mina tre veckor :) Det krävs nog att man är två eller fler, för vem annars kan förstå vad man går igenom?

Det märkliga var att, under denna tid så suktade jag enbart efter tårta. Av alla saker?! Märkligt det där. Men så när jag äntligen fick gå in i en affär och köpa exakt vad jag ville så fegade jag ur och köpte en liter jordgubbar. Det är inte riktigt ok enligt LCHF, men mer vågade jag inte.

Men igår fick jag då äntligen min efterlängtade tårtbit iaf, och jäklar va dåligt samvete jag fick! Så kl.22.00 stack jag ut och sprang skiten ur mig. Haha.

Det kommer nog dröja ett par dagar, nån vecka, innan jag kan "unna" mig det gamla vanliga så att säga.. Men tanken är att jag inte ska återgå helt till gamla vanor, utan jag ska modifiera kosten en aning. Jag har lärt mig otroligt mycket under denna tid och nu kan jag inte skylla på bristande kunskap längre, så nu jäklar!

Något jag framförallt ska fortsätta med är alla enorma mängder vatten. Jag vill helst hålla mig till att dricka enbart vatten, kaffe/te och om jag vill festa till det får det bli en liten cola zero. Sen kommer jag nog aldrig att röra en chipspåse igen och bröd kan jag leva utan. Pasta, potatis, ris och liknande kommer jag nog bara äta när annat inte bjuds så att säga.

Om jag ska testa LCHF en gång till längre fram? Det är mycket möjligt. För jag mådde väldigt bra. Min mage mådde framför allt väldigt bra. Sen är det ganska skönt att känna att man egentligen inte behöver en massa socker för att överleva. Men samtidigt tillför socker en viss livskvalité, dock mer för psyket ;)

Tror faktiskt att jag ska köra en längre och mer intensiv kur av LCHF precis efter sommaren. För en sommar utan en drink på en uteservering, jordgubbar på midsommar, glass i solen eller ens grillad korv ute på sjön; ja det hör nu ju själva: det är bara elakt! Så till hösten får det bli..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0