Citron i hela håret

Det känns en aning surealistiskt att vi har sommarväder i april. Men det känns fel att klaga, eller hur? Hur som helst, nu när jag har lite ledigt så passar jag på att njuta av solen så gott det går. Min rutin är att ta ut mitt "snoozande" från sängen till solstolen på balkongen. Jag tar med mig ipoden ut och lägger mig och halvsover en 30-45 min helt enkelt, himla skönt! Vi har morgon, förmiddag och lunchsol; så det gäller att passa på :)

Imorse stoppade jag först in huvudet i duschen och sedan hällde jag i en massa citron i kaluffsen. Det är säkert ett gammalt aprilskämt som levt kvar och som till sist blivit en slags huskur för att solbleka håret. De som vet bättre skrattar åt oss satar som inte har koll på läget. Typ. Men skitsamma! Håret luktar fräscht, och blir det lite sommar och solblekt så blir jag bara glad; om inte, fuck it!



Nä, nu ska jag ut i solen igen! Denna gång med lite "akademisk" litteratur i form av Elaine Bergqvists andra bok, "du är din generation". Hon är min idol förresten, så jäkla grym är hon! Läskigt dock att hon vill ställa upp på en intervju för vår produktion. Jag kommer få sån handsvett och så många stressfinnar att jag måste ha trädgårdshandskar och en påse på huvudet! Snyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0