Produktiv dag!

Imorse kändes det sådär typisk "måndagit", helgen var slut och högen med "to-do" kändes enorm. Men när jag väl fått tummen ur så visade det sig faktiskt bli en pruktiv och väldigt effektiv dag ändå.

Radioreportaget har deadline på fredag, så idag brann det lite i häckarna på oss märkte vi under handledningsmötet imorse. Vi var tvugna att få tag på ett intervjuoffer IDAG, senast. Tjena på den säger jag bara. Hur hittar man en pratglad tek-människa (tekniska fakulteten) en kylig och blåsig måndag som vill svara på frågor om status och hög/lågutbildningar? You tell me.

Men jag fick ringa runt till ett par nissar och fråga så snällt bara jag kan helt enkelt. Jag ringde bland annat till en Dr.Andersson som blev hemskt misstänksam och ville inte äventyra sitt namn och sin yrkesroll, och kunde ABSOLUT inte uttala sig.

Den panikartade jakten fortsatte tills jag äntligen fick tag på en go liten doktorand i biologi/genteknik som ville ställa upp och hjälpa oss. Jag berättade övergripande om vad intervjun skulle handla om m.m, och när basis var avklarad frågade jag var vi kunde ses. Hus B sa han. Shit. Linköping. Jaha, det var bara att ringa mamma och be om att få låna bilen och kasta sig iväg till enorma Campus Valla i Linköping. Det problematiska var väl främst att vi inte visste vad han hette, arbetade med eller var utbildad till förens efter intervjun. Haha. Då är man bra desperat.

Hur som helst... Intervjun fick jag hålla i och det gick kanon. Han var ovanligt filosofisk och "flummig" för att vara naturvetare måsta jag säga. Han tog våra frågor väldigt bra och verkade dessutom tycka att det var intressant. Det märktes att han ständigt söker ny kunskap i alla möjliga former och suger åt sig allt som en svamp och gillar att se saker och ting ur nya perspektiv :)

Super! Intervjun var över på 30 min och sedan fick vi kasta oss tillbaka till Norrköping och fortsätta med klippning, mixning m.m. Phew.

När jag ändå hade ångan uppe passade jag på att göra iordning brevet till ortopeden när jag kom hem. Jag sökte även en massa (16 st) distansutbildningar till vårterminen. Prio nummer ett blev "journalistik - att skriva för webben", efter det följde lite fotokurser m.m. Jag hoppas verkligen på journalistikkursen för det är nämligen en serie, "internets möjligheter" samt "lag och rätt på internet", som det vore kanon om jag kom in på. Dock krävs "60 hp akademiska studier, inkluderande 30 hp inom för en webbredaktör relevant område", så jag hoppas att KSM räknas in där, för 60hp har jag iaf läst redan. Så vi får hålla tummarna :)




Kaffe och oboy är behövligt ibland. Kaffe för att bli pigg (och dålig i magen) och oboy för att det är gott :) Fin fint..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0