Plugga plugga plugga!

Ohjälp vilken skillnad det blev! Första året på Universitetet jämfört med de första veckorna andra året nu är ungefär samma sak :P Nevars, men det blev ett himla tempo på en gång, och det märks att man lagt av sig lite under sommaren. Det akademiska språket fungerar för närvarande inte alls :P Hehe, så min första uppgift som jag snart är klar med kommer likna en gymnasieuppgift, that's for sure. Men men, det finns värre saker att hänga upp sig på, jag minns iaf hur man sätter fotnötter och det är väl huvudsaken? ;)

Nu på morgonen har jag tagit mig själv i kragen och skrivit klart (i stort sett) hela min uppgift, och för att vara mig är jag ute i extremt god tid så att jag nästan är pinsamt stolt över mig själv. Hehe. Fick ju faktiskt reda på att deadlinen blev flyttad, men för den sakens skull skjöt jag inte på uppgiften utan var effektiv och kirrade ihop den nu på förmiddagen. Go me!


Såhär löd första punkten (av fyra) på uppgiften:
Hitta en ”medietext” (tidningsartikel, tv/radioprogram, nätsajt, o.s.v) som behandlar
någon aspekt av det som i snävare mening brukar kvalificera sig som ”kultur”, och
precisera på vilket sätt producenterna – medvetet eller omedvetet – presenterar och
legitimerar denna aspekt av kulturen som ”autentisk” (i någon av de betydelser som
anges i ovan nämnda texter). Fråga er VAFÖR just denna företeelse/produkt behöver en
äkthetsstämpel! Ge konkreta exempel! Sedan kan man ju fråga sig vad ryms inom det
snäva kulturbegreppet idag – varför inte mat, resor, heminredning, osv?
Argumentera för ert val av ämnesområde!


Lagom upphetsande en torsdagsmorgon kan jag intyga. Men som vanligt är jag osäker på hur slaviskt man ska hålla sig innanför ramarna för uppgiften, eftersom lärarna hela tiden predikar om hur fritt allt ska vara (flummigt) och hur gärna vi får "think outside the box", men de säger aldrig HUR tillåtet det är och HUR mycket utsvävning som är tillåtet. Så nu har jag höftat och faktiskt försökt haft kul med uppgiften, så jag hoppas att herr ramsten ser detta och låter bli att sätta ett fett IG på mig :P



Min pluggkompis. När Tim ser detta kommer han att bli galen, men jag lovar att Bob bara låg där så att jag hann ta bilden. Resten av tiden satt han i fönsterbrädan, medans Alice satt bredvid mig i stolen. Promise! :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0