Måndagar suger

Imorse fick jag gå upp omänskligt tidigt för en föreläsning som var omänskligt sövande. När jag säger extremt tidigt så menar jag kl.08. Men nu ska jag förklara för er mina vänner (precis som jag förklarade för mina föräldrar) att, vi filosofer (fil-fack:are) tycker inte om att stiga upp i ottan, utan vi föredrar att börja kl10:ish eller helst senare. Våra kulturceller vaknar inte så tidigt som kl.08 och ber ni oss räkna matte så tackar vi snabbt och bestämt HELL NO!

Det är något som iaf KSM (mitt program) har klargjort vääääldigt tidigt och från allra första början, vår kreativitet tycker inte om att börja tidigt och våra hjärnor slösar helst ingen energi på matte. Så enkelt är det kompisar ;)

Så, nu när jag klargjort det kan jag fortsätta att beklaga mig över att vi hade en föreläsning bajstidigt imorse (gästföreläsare ni FÖRSTÅÅÅÅR). Den lilla håriga skåningen som skulle hålla ett föredrag om LTS (large technical systems)(sociala) hade snarare en intim stund med sin dator. Han läste allt innantill, i skägget och sedan kluttrade han något obeskrivligt på tavlan. Underbara två timmar.

Efter den prövningen var det dags för lite arbete. Jag och gruppen skulle skriva ihop en liten uppgift som vi ska redovisa imorgon. Det gick lite trögt till en början, men sedan rullade det på. Trevligt hade vi också! :D

När skolan var slut hann jag hem en timme innan jag skulle åka till ortopeden. Bara det får ju mig att hata måndagar! Först fick jag vänta 30 min innan jag fick komma in och träffa läkaren, och så fort jag kommit in får jag höra att det blivit fel. Han kunde med andra ord inte ge mig den undersökning som jag skulle ha, för det fanns inte tid, FÖR att någon *piiiiip* hade bokat in mig på fel besökstid. Behöver jag tala om hur kul det var? Så nu måste jag vänta jag-vet-inte-hur-länge på en ny tid så att jag kan kontakta försäkringsbolaget m.m. Jävla cirkus!

Denna karusell började när jag bröt handen förra sommaren. Trots att det gått ett år så är jag inte klar än. Det känns ju sådär..

Hursomhelst, eftermiddagen spenderades med Lina på stan och det var vad som räddade min dag!

Nu är jag trött och vill bara att måndag ska bli tisdag. För imorgon börjar jag kl.10! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0