En dag ägnad åt politik

Valdagen är självklart en dag för politik, med val ute i landet, valvaka, tal, debatter m.m. Men det känns nästan som om idag (dagen efter) handlar mer om politik men också demokrati än vad någon annan dag har gjort hittills. Var man än vänder sig så handlar det om valet. Min facebook är som ett argt klotterplank, och givetvis handlar de flesta kommentarer om SD:s intåg i riksdagen; som vågmästare dessutom. Folk är upprörda och de skäms för att vara svensk idag.

Jag vet inte vad jag känner. Det har nog inte skjunkit in än. Det var första gången jag röstade i ett riksdagsval så hela resan har varit ny och nästan lite omtumlande. Jag följde min första valvaka och blev vittne till något historiskt. 

Men om jag ska vara ärlig så intresserar det här mig bara till en viss gräns. Just nu flyger det hat till höger och vänster (mest åt höger), och det är jag inte så mycket för. När den värsta hatstormen har lagt sig, kan jag kanske börja sätta mig in i det ordentligt igen. Tills vidare observerar jag på avstånd med jämna mellanrum..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0