Det var bättre förr (?)

Jag hann med så mycket förr, kändes det som. Kom på precis nu att jag numera knappt kollar på några serier alls. Förr höll jag alltid på att plöja igenom en säsong av antingen gilmore girls, weeds eller någon annan ytlig amerikansk serie. Men det enda jag och Tim följer numera är Hollywood fruarna och lyxfällan (lite ytligt måste jag ha). Okej vi kollar en del på band of brothers också, men jag har inget som jag verkligen bara kör igenom på någon vecka. Jag saknar det ibland. Med betoning på ibland, som i ytterst sällan.

Men samtidigt tänker jag på allt annat jag gör istället. Jag umgås med min sambo och vänner, jag pluggar på universitet, jag tränar och snart ska jag börja jobba vid sidan om studierna. Sen tycker jag faktiskt att bo hemifrån är ett halvt företag med matlagning, städning och tvättning så den punkten får också vara med. Men jag trivs omänskligt bra med alltihop. Det är här jag vill vara, det är såhär jag vill leva mitt liv just nu.

Men vad hände med all den tid jag hade att lägga på meningslösa saker som serietittande och göra-ingenting-flera-timmar egentligen?

Hur som helst, nu ska jag ta mig upp till stan och uträtta mina ärenden. Ni hör ju själva, ibland är det skrämmande hur jag blivit. Men hellre det än att ha för mycket tid till övers till..serietittande..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0