Tro på ödet

Jag är inte religiös överhuvudtaget och det finns inte speciellt mycket jag tror på, förutom choklad, lagom är bäst och så ödet förstås (muffins borde finnas med på listan också när jag tänker efter)..

Ödet har jag trott på så länge jag kan minnas, och det är ett ganska enkelt sätt att se på saker och ting, eller en bra "livsåskådning" om man väljer att uttrycka det så.

"Everything happens for a reason", alltså, händer det så händer det och det var helt klart meningen att det skulle hända. Vad jag däremot aldrig har trott på, är att man kan styra eller ändra sitt öde, för då är det ändå ödet som vinner; för det var meningen att det skulle bli så från första början:P (man blir snurrig efter ett tag)

De som inte har sett filmen "Kung Fu Panda", gör det! Den visa sköldpaddan Oogway pratar en del om ödet och det är bland de bästa formuleringar jag hört.
"One often meets his destiny on the road he takes to avoid it". Animerad film är toppen! Haha, den är inte bara givande och insiktsfull utan otroligt rolig och bra också ;) Kung Fu Panda är filmen alla borde se!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0