Studiebesök

Igår besökte jag och Tims lillasyster Linn Kunskapsgymnasiet :) Hon är nämligen i full rulle med att välja gymnasieskola, så vi åkte till Kunskap o kikade.. Hon går just nu på Larssons (Vittra om man ska vara petig), där både jag o Tim gick på den tiden det begav sig :P

Det slog mig igår att jag tog studenten för nästan 2 år sedan och började gymnasiet för hela 5 år sedan!!!! Så när Linn frågade om hur det var i början av gymnasiet fick jag leta låååååångt bak i arkivet, haha fy va hemskt!

Det tog oss knappt 15 minuter att gå igenom hela skolan, samt prata med några lärare. Så när vi kändes oss klara knallade vi upp mot universitetet och på vägen blev vi stannade av NT (jippiiii). Vi svarade på deras något "plumpa" frågor om "mössan", sen tryckte kameramannen osmidigt upp kameran i ansiktet på oss och sen fick vi gå. Vet inte riktigt vad man ska säga om den upplevelsen? "Hehe"?

Linn fick iaf se en liten del av universitet och jag hoppas att hon fick se vad hon ville av gymnasiet också :) Ska bli spännande o se var hon kommer hamna i slutändan. Har insett att det finns sjukt många valmöjligheter numera! Det är inte bara Eber, De Geer, Haga, Kungsgård eller Kunskap numera. Mikael Elias, när dök den upp liksom? Tur att man inte behöver göra det valet, skulle haft världens beslutångest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0