Herregud!!

Nu har jag kört bil färdigt! Nu får det vara nog, nu ger jag mig inte ut mer idag!! Jag vet att jag låter dramatisk, men då mina vänner har ni inte kört bil inne i stan idag!! Herrejösses säger jag bara, vad är det med folk??

Människorna i den här stan verkar ha hamnat i en så djup deprimerande svacka att det nästan är skrämmande. All sans och vett fungerar ungefär lika bra som snöröjningen, knappt alls; och förståndet flög vidare snabbare än en fis i kuling.

Snälla, gå en kurs i bilkörning/fotgängarvett i vinterväder! För vintern kommer likt förbannat varje år, mer eller mindre och varför ska folk alltid se så handfallna och missplacerade ut när det kommer snö i januari?!?! JAG FÖRSTÅR INTE?!?!!

Ta bara alla självmordsbenägna fotgängare till exempel; att GÅ mitt på bilvägen när det är halt som f**; eller att korsa gatan 20 meter framför en bil med medelhastighet, ELLER tvinga en bil att stanna i uppförsbacke så att den sedan inte kommer upp och slirar fast i en snödriva. Vad, exakt VAD är så himla svårt?!?

Bilister är dock värst, det är...helt makalöst... För det första behöver de krascha i en snödriva för att fatta att det faktiskt är jävligt halt, för det andra skiter de fullständigt i allt runt omkring dem och för det tredje verkar majoriteten upptäcka att körkort för åkgräsklippare visst inte räckte för bilkörning!

Jag har en hel rad praktexempel på all idioti jag fått uppleva de senaste dagarna, de dagarna då Norrköpingsborna plötsligt upptäckte att vi 45 mil norr om Skåne faktiskt får snö; och faktiskt KAN få mycket snö.

Som precis här utanför.. Gatan är inte skottad för fem öre, förutom gåbanan; den är till och med sandad (weeei).. Det är snö överallt och så smalt att en cykel har svårt att göra en helomvändning; och vad ser jag inte när jag lagom efter lunch kommer körandes in på gatan? Jag ser en bil...en bil.., med släp! Som står tvärs över hela gatan, för att några purjolökar fick för sig att backa in på en gård med släp, över en snövall, in på en oskottad gård, med släp.. Förstår ni vad jag försöker säga? Det skulle inte förvåna mig om korvarna står kvar där nere med bil och släp (hör bara så dumt, slääääp) fortfarande fast på den trånga gatan med massor av snö och bilar, utan att komma loss. Det skulle inte förvåna mig!

Igår spärrades hela det här kvarteret av, av polis; för att en lastbil hade havirerat på spårvagnsspåret. Förstå kaoset? Det gick knappt att komma fram. Tim ringde arg som ett bi, och det blev till att köra runt ett par kvarter och sen skotta oss fram till hans parkering. Tänker inte ens nämna vad som hände på den vägen, jag blir bara så upprörd :P

Insåg precis att jag ska iväg o hämta Tim från jobbet senare, hjälp.. Men sen är det färdigkört för mig! No more, jag pallar inte.. Man är ju ingen ungdom längre, så jag måste tänka på det stackars blodtrycket ;) Nevars, men jag orkar faktiskt inte med det längre. Jag älskar snö, men jag hatar hur folk blir när det är så mycket snö. Det finns vettigare saker att göra än att störa sig över somligas brist på vett och etikett i trafiken!

Ne, nu ska jag göra något så vettigt som att läsa mitt kompendie och blunda en stund för vad som faktiskt händer utanför fönstret. Hörde jag kaka sen..? Toppen ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0