Avatar

Tim o jag var o såg Avatar igår :) Den var bra, men den var inte så fantastiskt bra som jag hade hoppats; och jag förstår inte mupparna som vill ta livet av sig efter att ha sett den. Så gripande och medryckande var den inte! Det syntes att den var påkostad (såklart), men dessvärre blev jag inte så överdrivet imponerad. Den var fin, vacker och full med intressanta detaljer; men det var ändå något som saknades.

Vad gäller handlingen så var den ganska klen och påminnde mest om Pocahontas.. Filmen var seg i början och den innehöll inte speciellt många överraskande moment. Det kan iof vara trevligt någon gång ibland, men för att vara en film som blivit höjd till skyarna så klarar den inte alls kraven jag ställde på den.

"Kärlekshistorien" var nog det som var mest lame i hela filmen tror jag.. Vanligtvis brukar relationer vara fyllda med känslor och utstråla starka emotionella band; men i Avatar hade de slarvat med den biten, för jag hade svårt att uppleva det. Infödingarna var mer kåta på naturen än på sina respektive, typ..

Sammanfattningsvis;
Det var en trevlig och mysig film som var vacker att titta på. Den gav inte speciellt mycket, och det räcker gott o väl att ha sett den EN gång på bio. Förhoppningsvis blir den bättre på blue-ray och hemma i soffan, för det är definitivt en film som ska finnas med i filmsamlingen! Men inte så mycket mer...




Kommentarer
Postat av: Lina

Tror folk är lite kåta på filmen med tanke på avatar-afrika-parallellen. Att västvärlden ska förstöra Afrika som människorna förstör för avtarerna och deras land i filmen.. ;) På så sätt tycker jag den är lite deppig... :P

2010-01-25 @ 18:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0