Snö överallt!

Både Tim o jag vaknade väl utvilade och på bra humör imorse. Tim gick upp innan mig och satte igång med sina vanliga morgonrutiner, och jag snoozade vidare som vanligt. Lika rutinmässigt som allt annat tändes taklampan även denna morgon och jag blev ungefär lika glad som alltid. Ett stort pipigt "NEEJ!" och ett "din lilla gris" från mig och dagen var i full gång.

Tims mor ringde strax därpå och varnade oss för skitväder, som varken Tim eller jag hade sett skymten av eftersom vi hade alla rullgardiner nere fortfarande; och var därför lyckligt ovetandes om blåsten och all snö utanför. Det fick bli ett "tjena!" och ett extra lager kläder innan vi gav oss ut. Bilen fick vi gräva fram och sen var det snorkörning hela vägen till Tims jobb.

Jag hade dock ett återstående problem när jag lämnat av Tim, var skulle jag nu ställa bilen? Det måste ha kommit någon decimeter snö inatt och snöröjningen verkar ha tagit sovmorgon eller helt enkelt gått i strejk. Det går knappt o ta sig fram till fots liksom, så var skulle jag ställa lille bilen? Jag fick en riktig snilleblixt o parkerade på McDonalds fint skottade parkering. Men för att slippa dåligt samvete köpte jag en toast, som fick bli min frukost :)





Snö snö snö snö!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0