Och presentkorten gick till...

En ny skiddress från Stadium samt en tröja + ett par byxor (som så fint är under täckbrallorna) från Cubus. Fasen vad fräsig jag kommer vara i backen nu! Nu ska jag bara se till att inte ramla, eller gå emot något smutsigt, helst inte luta mig tillbaka i sittliften, rulla runt i gul snö eller vara ute i dåligt väder. Vad i hela fridens namn skulle jag ha en vit jacka för?! Under hela min uppväxt har mamma tjatat om att jag (fröken lortmaja) inte kan ha vita kläder, så nu kommer jag minsann få höra; "vad var det jag sa?".

Det var som igår när jag prövade jackan utomhus för första gången på stan. När jag sedan gick hemmåt så kom det en bil slirandes på gatan och föraren verkade inte riktigt ha koll på läget, så i värsta fall kunde det ju ha smällt; och då hade nog jag stått ivägen. Och vad var det första jag tänkte? En normal tanke vore ju förstås: "aj, det här kommer göra ont!" eller "jag måste flytta på mig snabbt". Men min första tanke var: "skit också, nu kommer jackan bli smutsig!". Haha. Men jag kom hem välbehållen och jackan är fortfarande lika vit som när jag köpte den för tre dagar sedan. Phew.

Men jag har lovat mig själv att jackan enbart ska användas när jag har skidor på fötterna så att onödig smuts kan undvikas. Och kanske kan det tänket dubbla jackans liv, eller åtminstone ge den en extra månad eller två :P Fy på mig.


Men visst är den fin? Jag är nöjd :) Det syns knappt att det är en herrjacka eller hur? Bortsett från lite extra finesser som och krussiduller..


Det är faktiskt byxor avsedda för damer detta. Men inte för en dam med så korta ben som mig. Och det extra tyget i skrevet kan jag inte riktigt svara för, men där kan man kanske ha en vattenflaska eller liknande? Ingen aning.


Trevlig fortsättning hörrni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0