Modernitet och rörelsefrihet: Retorik, artefakter och livsmiljöer

Nu när höstterminen drar igång börjar vi också med P4 (projektblock 4) "Kultur och mediegestaltning i en globaliserad värld" heter det och ska som inläggets titel handla om retorik och annat skojsigt.

Vi har fått möjligheten att välja en eller flera "teman" till de seminarier som vi kommer att ha. Jag som är en "ha-galen" typ ville välja det mesta, men fick sedan begränsa mig. Dessa val skulle komma med en tillhörande text eller en bild. Jag valde en bild.



Valbara teman:

Hur medier framställer det vardagliga livet

Observation och analys av vardagliga situationer

* Fritid och tvångstid

* Sociala roller

Autenticitet och smakformer

* Sociala normer

Politik och makt

Etnicitet

Intersektionalitet

* Sexualitet

Teknik och människosyn

Frihet och kontroll

Gränsen mellan människa och maskin

Utopi / dystopi


* = mina val



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0