Min vecka

Hej hopp! Jag vet att jag inte skrivit på vääääldigt länge, så för er som faktiskt läser min blogg kommer här det längsta blogginlägg i enoughsaid's historia:

Måndag:

Vi började med en ny box "rumslig gestaltning", utställning med andra ord. Alla hade tagit med sig ett varsitt föremål som på något sätt symboliserade identitet och sedan skulle det reflekteras och diskuteras i en evighet. På eftermiddagen fick vi börja bygga en utställning, vår skulle handla om skor :P

Bygger utställning:








Sen var vi även tvungna att gå på "Spelar roll", på Arbetets museum. Den handlade om "åskådarrollen", främst ur ett historiskt perspektiv. Det är en vandringsutställning.









Tisdag:

Hela förmiddagen gick åt till att bygga klart utställningen som kom att heta "Ta av dig skorna". Fyndigt va? :P Hehe.
På eftermiddagen sedan var det dags för redovisning och som vanligt blev det långa djupa diskussioner i Lassemans takt, så det tog en hel eftermiddag att gå igenom 4 små utställningar. Men allt gick bra och hela gruppen kände sig nöjd :)







Bilder tagna med min egen fina mobilkamera :P




Fina bilder som jag lånat av Emma :) emmaskogelhund.blogg.se Tveksam om jag vill ge tillbaka dem sen ;)

Det tog oss ungefär en dag att sätta upp utställningen, men det tog oss mindre än 15 min att riva den. Lite rolig info sådär :P

Efter skola och utställning åkte mamma och jag först upp till Arkens Zoo, där vi kollade på otroligt söta råttjejer. Givetvis var det svårt att hålla sig, så mamma köpte tre stycken! :D Dock kunde vi inte ta dem med oss på en gång då vi skulle till Ikea direkt efter. Jag har nämligen hört att råttor inte är så värst stora fan av Ikea, så därför fick råttorna sedan hämtas på onsdagen istället.


Onsdag:

Vi påbörjade vårt modellbyggande, som visade sig vara en riktig utmaning. Det märks att matte inte är speciellt poppis på KSM, då alla gjort sitt yttersta för att glömma allt vad man kanske lärt sig på gymnasiet. Att räkna ut skala var alltså ingen hit, men vi löste det! Wiii :D Och sedan började den roliga biten. Att klippa och klistra ;) Eller snarare: skära och limma.





Fin va? Ambitiösa gruppen skulle givetvis sätta in plast som glasrutor i fönstren, något som alla andra grupper sedan apade efter! Tja, är man trendsättare så är man ;)

På eftermiddagen hann vi även med att besöka ännu en utställning på Arbetets museum, samt skriva en recension. Vi bestämde oss för att besöka en utställning som heter "Mysteriet och staden", den handlar om barndeckarna Lasse & Maja (ringer det en klocka?) som ska lösa mysteriet med de försvunna kommunalarbetarna.
En väldigt rolig och väldigt interaktiv utställning! Så nu är vi alla legitimerade minideckare, då vi faktiskt löste mysteriet :P Bör också tilläggas att vi fick ett litet ID-kort efteråt! Haha.


Torsdag:

Fortsättning av modellbygget. Jag tror att vi blev så gott som klara, och modellen blev jättefiiin!















Vi blev klara lagom till kl.13 och då blev det plötsligt helg. Himla nice! Jag passade på att åka ut till Krokek på eftermiddagen och hälsa på mamma och hennes nya små tjejer, råttbebisarna. Som inte var allt för lätta att fota bör tilläggas.











En liten tjej var aktiv, medens de andra två låg och snarkade innanför mammas tröja.. Aaw, tänk om Charlie kunde vara så mysig! Skulle aldrig hända iof, men man kan ju få önska :)


Så det var ungefär vad jag har sysselsatt mig med denna vecka. På schemat idag står, tvätt, dammsugning och drinkar ;) Ikväll ska nämligen jag och Lina roa oss drottninglikt ("kungligt" är sooo last year, och dessutom inkorrekt), det kommer bli en drink eller två men främst av allt ska vi skratta, umgås och bara va :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0