Stresshantering

Jag har varit extremt stressad, pressad och full med ångest de senaste dagarna. Jag vet inte om det är det nya tempot i skolan eller om det är andra emotionella faktorer som spelar in; eller kanske båda? Hur som helst så har jag ständigt en tryckande känsla i bröstet och sova kan jag ju nästan glömma; huvudet går som en torktumlare om kvällarna och vägrar tystna.

Jag är så uppe i varv och spattig hela tiden att jag önskar att dygnet kunde vara dubbelt så långt... Och det här med prioriteringar som jag nämnde nedan; nu vet jag hur jag ska prioritera iaf... Lite annorlunda än jag först tänkt, men det var inte jag som kastade första stenen!

För att på något sätt varva ned en aning försökte jag först att teckna, det brukar alltid hjälpa; men inte denna gång, för upprymd. Att läsa var bara att glömma det också, men att på ett lite annorlunda sätt använda min kreativitet började jag istället klippa och klistra. Om dagisbarn kan hålla sig lugna och sysselsatta i timmar borde det ju fungera på mig också, eller hur? Till en början tog känslorna över helt och jag klippte mordiskt ut saker, men tills sist gav det faktiskt med sig och jag försvann in i en egen liten sfvär.

Resultatet blev sedan också som det blev, en del med tanke och mening bakom o en del utan...

 

 

Det var roligt att sitta någon timme och bara bläddra igenom en massa ytligheter och sedan bestämma vad som var relevant och icke relevant. Detta borde jag göra oftare, ett himla bra sätt att avreagera sig på! Ett litet tips sådär...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0