Yoga for life

Som jag skrev nedan tror jag mycket på människans egen kraft att läka och hjälpa sig själv; detta underströks lite extra i söndags när Lina och jag utövade yoga i 75 härliga minuter. Två gånger i veckan kommer jag nu att ägna mig åt yoga, det är fantastiskt. Jag har nog aldrig känt mig så avslappnad och harmonisk som jag gjorde efteråt. 75 minuter kändes som 20, och stämningen i rummet var mysig och nästan intim.

Det var först en märklig upplevelse att gå in i sig själv, men sedan släppte all stress och det kändes som om inget annat excisterade utanför rummet. Det var otroligt att untan oro bara koncentrera sig på nuet, något som jag verkligen måste och ska börja jobba med! "Medveten närvaro" i allra högsta grad, och om jag kan leva mer i nuet kommer jag kunna må hur bra som helst inom en snar framtid...

Pillerdoktorn har nog inte motionerat mer än att skjuta sig fram och tillbaka på sin rullande kontorsstol för det finns inget som slår fysisk aktivitet, ever!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0