Vilken morgon

Hej o hå! Vaknade nästan pinsamt sent idag, när tänker jag inte erkänna så fråga inte. Men hur som, när jag väl vaknat kände jag mig sådär obligatoriskt seg som jag gjort de senaste dagarna och lusten för att ta itu med dagen var ungefär noll.
Men äta bör man, annars dör man! (haha, den var ny :P) Så jag gick ut i det kalla och blåsiga vädret för att köpa frukost/lunch, och det finns ett ställe här i Haga där jag bara har sett manliga stammisar, eller manliga gäster överhuvudtaget; så bara för att knallade käcka Jeanette in där.
Framför mig stod två män och i kassan stod en bastant dam som såg ganska hård ut. Männen beställde en varsin macka och sen skulle de även ha något fika-aktigt, den ena valde en kaka och den andra uttrycker sig som följande;

- En negerboll tack

Varpå hans kompis utbrister;

- Haha, schh så får man ju inte säga!

Mannen fortsätter lite generat och skakigt;

- Hehe, en cho chokl ko kokosboll, hehe

Hon i kassan flinar och säger bara;

- Här kallar vi dem Obamabollar, varsågod


Hahaha!
Och mitt i allt det där står lilla jag lagom flumm som vanligt och ska försöka hålla masken. Men bara för att det var så himla kul var jag tvungen att beställa en "obamaboll" jag också. Dock drog jag på mig pryda good-girl looken och sa "chokladboll", vilket fick kvinnan i kassan att asgarva. Hahaha, vilken morgon..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0