Våg 7, 8, 9?

Genusforskning även kallat "kvinnoforskning" förtjänar mer än ett kapitel för sig, detta fick jag och min klass erfara idag; då vi snarare fick en uppläxning än en föreläsning i ämnet. Kön/genus är absolut inte samma sak och varför är det till största del bara män som är inskrivna i historien?

Varför är vi människor strikt bundna till vårt biologiska kön och ständigt tvugna att upprätthålla den struktur som är större än individen och därmed tvugna att iscensätta vårt genus? Alltså vårt sociala kön. Varför inte gå mot strömmen? Vill jag skaffa skägg, så skaffar jag skägg; jag är inte mindre kvinna för det, biologiskt sätt... Bara för att ta ett exempel.

Och visste ni att det största förtryck mannen har gentemot kvinnan är det sexuella förtrycket, så med andra ord ladies; kniiiip! Inget mer särande på benen här inte, för penetrering är det nästan dödsstraff på! Om man ska tro den radikala feministen det vill säga...

Personligen skulle jag tycka att det vore lite tråkigt utan män här i världen, de fyller faktiskt en funktion de också ;) Även om vi är snabba på att döma dem och peka ut alla fel och brister som olyckligtvis drabbat det motsatta könet... Men vi gillar dem ändå, eller hur? ;)




Behöver jag nämna att allt detta ska tas med en nypa salt? Ni får faktiskt ha överseende med att jag har haft en omtumlande dag...

Kommentarer
Postat av: Tim

Detta är vad man kallar vinklad visdom med en twist av ironi ;)

2009-10-12 @ 23:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0