Hepp hepp

Ibland är jag så härligt effektiv att jag nästan blir lite stolt över mig själv. Pratade precis med skandia om min barnförsäkring som tydligen ska täcka min kalasvurpa som jag gjorde i somras, så nu ska jag fylla i en skadeanmälan och om ett år kommer jag tydligen få pengar för att jag bröt handen. Vissa saker är bra märkliga. Men om det är så "enkelt", varför utnyttjas det inte mer? Jag menar, de betalar t om mina sjukhusbesök och resorna dit! Stackars skattebetalare, inte ska dem behöva betala mina bensinkostnader till och från sjukhuset. Eller mina läkarbesök heller för den delen.. Jag skulle inte vilja det iaf..

Jag läste nyligen att Sverige anses vara ett av de tryggaste länderna att komma till som invandrare, just för vår ganska speciella samhällstruktur (men också för vår bristande migrationspolitik). Vi har fler skyddsnät än vad ursvensken kan hålla reda på, vilket resulterar i ignorans och bristande engagemang från svenskens sida.

Hur många svenskar kan ärligt säga att man vet hur man utnyttjar allt detta ordentligt? Typ ingen, vi vet ju knappt vad socialbidrag är för fasen! Det tillhör inte vår kultur att låta samhället stödja oss, och vi eller i alla fall jag blir chockad varje gång jag hör vad man kan få ekonomiskt stöd till...

Nog om detta,

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0