Helgen startar tidigt

Ja go' vänner, nu har jag påbörjat min helg... Lite tråkigt att "skolveckan" eller rättare sagt "lekveckan" är över, men nästa vecka kommer nog att bli snäppet bättre ;) Det måste jag säga är himla bra med min utbildning, vi vet knappt vad vi gör eller vad det ska vara bra för, men oj så roligt vi har ibland! Hur många får kolla på science fiction, eller leka i en studio på skoltid?

Undrar hur mycket stryk jag kommer få nu för att ha användt termen "skola", det är tydligen helt förbjudet. Det heter universitet och vi är studenter inte elever, noga med det! Men ni fattar...

Hur som... Jag tror att jag börjar greppa vad min utbildning faktiskt handlar om (tog bara 3 månader), den handlar främst om; magkänsla. Allt vi gör styrs av vår egen magkänsla och kreativitet, vi får flumma bäst vi vill så länge vi kan komma med jäkligt bra argument och stå för vad vi gjort.

För ni förstår att i den konstnärliga och kreativa världen finns inget rätt eller fel, men det finns däremot en himla massa riktlinjer, tekniker och sätt att göra saker på ;) Sen är det upp till en själv vad man gör med den saken...


Det var ett tag sen...

 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0