Vardagslyx

Jag vet att jag skrivit om det innan, men det tål att upprepas många gånger om; något så enkelt som ett varmt skumbad. Jag älskar att ta ett bad då och då, det är extremt avslappnande och givande. För min del handlar det både om muskulär, men också mental avslappning och efter ett bad blir jag som en ledlös korv som är lika harmonisk som en filbunke. Finns säkert tabletter med samma effekt, men jag föredrar att lukta gott och inte förstöra min lever.

När jag badar är badskum ett måste, samt tända ljus. Som jag skrivit innan använder jag alltid Myrten. Det är toppen mot förkylningar och bättrar på blodcirkulationen, riktigt bra! Efter ett bad med Myrten känns det som om jag fått en timmes massage, jag känner mig mjuk och småskakis i hela kroppen.

Ni ska bara veta så många bra idéer man kan komma på när man ligger där i badkaret och filosoferar. Jag har funderat ut vad jag vill göra med min vecka, samt samlat mina spretiga och ångestfyllda tankar i ett mer kontrollerat fack. Så nu är det ordning och reda minsann, och jag känner mig allmänt bättre till mods och oron har tills viss del släppt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0