Stockholm i helgen

Ni som följer facebook slaviskt vet att jag var i Stockholm en sväng i helgen, och med det sagt borde ni veta att jag hade skitkul eller hur? ;) Klart jag hade, hälsade ju på mina kusiner; blir det bättre liksom?

Innnan jag träffade mina kusiner träffade jag en, jag vill inte säga gammal (för det stämmer inte); men en vän som har hängt med ett tag helt enkelt; Tapio. Det var otroligt roligt! Men jag måste säga att jag var lite trött o torr i munnen efteråt, för som det pratades. Så kan det gå!

Sedan var det dags att träffa kusinerna! Hängde med Tessan på kaknästornet någon timme eller två innan det blev dags att börja klä av sig för utgång (ni som vill ta det där seriöst gör det, ni andra som väljer att se det som ett skämt; varsågoda! :P).

Utgång blev det i alla fall, på sööööööder (märk Stockholmsdialekt). Vi gick till Ett ställe, och ja; det hette så, PUNKT!

Det dansades, skrattades och givetvis så dissades det! Det flög vadslagningar hit och dit, och som godtrogen Kolmårdsbo förlorade jag i samma takt som musiken pumpade ute på dansgolvet. Lika bra det kanske?

När kvällen/natten sedan led mot sitt slut blev det McDonalds för typ tredje gången under samma dygn för min del, men just då kändes det nödvändigt. Dessvärre tyckte halva Stockholm att det Mc var "the place to be" kl 03.00 en lördag, så det var tjockt med folk överallt.
Lyckligtvis lyckades vi att hitta sittplateser med bord framför, och när vi nästan ätit klart kommer det fram en man modell 1.90 biffiga cm, rakad hjässa, piercade öron och i skinnpaj matchat med baggy pants och frågar om han får sätta sig.

Där han ville sätta sig var givetvis bredvid mig, en plats där det INTE fanns bord framför; men som ändå var en sittplats. Min kusin Madde svarade kvickt "-Jaa!", medens jag fick upp en rejäl ordspya i form av "-helst inte...". Hahaha!

Han satte sig iaf, och direkt när han landat på sitt trimmade arsle frågade han lite uppretat "-jaha o varför inte?!", dryg som jag var ignorerade jag bjässen och ägnade min uppmärksamhet åt min pomme (som just då kändes viktigare), varpå han reser sig och säger med upprörd basröst "-nehe, skit it' då!".. 

Nu vid närmare eftertanke kanske det inte var så smart att både vara kaxig och dryg mot någon som säkert var aspackad och dessutom hungrig. Hade det varit en tjej hade jag åkt på spö! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0