Aaaaj aj aj

Det är ok att gnälla ibland, man får ha riktiga gnälldagar; och idag har jag min.. Hade sjukt svårt att somna igår och när jag väl gjort det väcktes jag stup i kvarten av pottsorken och pissråttan Charlie som levde rövare så det stod härliga till, och den tid jag faktiskt lyckades sova kändes mest som vakentid. Drömde en allt annat än bra och rolig dröm, usch. Får ångest bara jag tänker på det, drömmen var nästintill störd..

Sen när väckarklockan ringde kl08.00 hörde jag hur det blåste utomhus och jag kände min kalla nästipp ovanför täckeskanten och kom snabbt fram till att snooza var ett givet val. Och som jag snoozade! Kom ur sängen pinsamt sent, och för mig är det runt 9.30.. Fy på mig!

Men det var ingen lätt uppgift att ta sig ur sängen, mina lår och mina skinkor kändes ganska misshandlade; axlar och biceps var inte allt för krya heller. Väl i badrummet undvek jag spegeln men det krävdes inte mycket för att förstå hur überläcker jag såg ut, fy fy. Sen mår nog inte mina halsmandlar helt ok, för de är inga små snärta historier längre, dessvärre..

Påminnelse: detta ÄR ett gnällinlägg, stå ut!

Nu blåser det rejält utomhus och jag tycker att det är på gränsen till snöstorm, önskar bara att det ville ligga kvar. Men men, jag ser inte fram emot min promenad jag måste göra senare. Det blir tjock jacka, mössa, vantar, halsduk och eskimåstövlar; hela kittet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0