SÖKES

"Jag är en ung och nyfiken tjej med höga ambitioner och många drömmar i livet. Är du intressant, berikande och tidskrävande; samt stimulerande kan du vara precis den jag söker! Jag ser gärna att du tycker om marknadkommunikation, visuell retorik, grafisk profilering och varumärken samt en del språk. Tror du dig vara den rätta utbildningen för mig, hör gärna av dig så snart som möjligt!"

Håller på för fullt med att söka till högskolan, det är minsann inte lätt; och det tar sin lilla tid!

Har idag kontaktat kära gamla Kunskap för o höra var de gömt mina betyg.. De säger sig vara  en "modern pluggskola", men är de anslutna till den internationella betygdatabasen?; svar nej.. Till och med Niklas skola i Finspång fixade den biten.. Så jag mailade Eva för o kolla om hon bara gömt betygen eller om jag måste köra stenåldersmetoden och slicka ett frimärke och skicka in dem.. Väntar på svar...

Vad beträffar (nytt favoritord) de utbildningar jag vill söka så är det en blandad kompott (vem kom på det ordet?).. Jag är uppe i ungefär 10 olika utbildningar som jag kan tänka mig att läsa. Det är blandat med program, lite större kurser och enstaka kurser. Två av kurserna kan läsas på distans (halv- och kvartstid), resten är antingen i Norrköping eller Linköping. Känns enklast att söka så nära "hem" som möjligt, till skillnad från Niklas som både sökt i Lund, Uppsala och Göteborg.. Kommer jag att få se honom mycket om han pluggar i Lund, neee...

Hör av mig senare om hur det går med anmälan! 10 utbildningar lär bli fler, för man blir så girig när det finns så mycket skoj att välja mellan... Trafiklärare kanske? Eller varför inte feministiska studier?


Kommentarer
Postat av: Lina

De finns i betygsdatabasen.. Kollade igår.. :P Såg Kunskapsgymnasiet... Kollade en extra gång precis nu också... De är med.. =) Anslöt sig 2005 till systemet.. :P



See ya...! Onsdag! En shopoholics bekännelser! Du! Jag! Tjohoo!

2009-03-23 @ 19:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0