Laundry day

Tvätta måste man göra har jag märkt, men vad jag inte märkt är att tvätthögen snabbt växer sig till ett tvättberg; och i Niklas och mitt fall har vi gått från ett berg till en hel bergskedja... Så när jag tog tag i att försöka sortera tvätten kom jag snabbt fram till att mina små konsumkassar inte skulle räcka långt; så det var bara att ta fram de tyngre grejorna och börja gräva.. Slutligen blev det inte mindre än 5, FEM, stora blå Ikea-kassar med kläder; och då hade jag inte ens rivit ur sängkläderna och plockat ned handdukarna..

Jag har tvättat sen kl.14 idag ungefär, och jag är inte ens halvvägs. Det finns två tvättmaskiner och en torktumlare, som alla jobbar på i ett bra tempo.. Sen finns det ett jättebra torkrum med fläktar och hela köret; men inget är torrt än.. Vad är det som tar sådan tid? Jag fattar inte.. Jag blir ju aldrig klar! Springer runt som en skållad jordnöt och maskinerna tar hälften så lång tid på sig som den vi har hemma i Kolmården.. Me don't get it.. Damn..

Vilka problem jag har hela tiden.. Ändå är det sällan något skiter sig på riktigt.. Ska det seriöst ta en hel dag att tvätta? Ska det ta så lång tid när jag har tillgång till världens mest effektiva och stora tvättmaskiner och torkrum? VA?!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0