Börjar jag bli gammal?

Just nu lever jag ett riktigt pensionärsliv där målet för dagen kan vara så krävande som att gå en promenad eller sätta upp en tavla på väggen. Jag har gått från att jobba arslet av mig i Sälen till att tapetsera till att behöva sova middag om dagarna. Jag har alltså gått från tempo 300 till 20 ungefär, det är jättejobbigt! Men samtidigt är det ganska skönt att varva ned lite, även om jag längtar tills allt drar igång igen.

Men idag blir det återigen en lugn dag, ska dock försöka få upp lite saker på väggarna; senare idag kommer även Niklas syster över på fika..

Ska man se sig själv som vuxen när man är 20? Folk i min omgivning verkar anse det.. Det flyttas hemifrån, det skaffas hund, det föds barn och det dyker upp graviditeter.. Är det dags nu alltså? Ångest..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0