Kockjävel!

Jag mötte en av mina anställda ute på krogen i fredags, där han sa att han skaffat heltidsjobb och inte kunde jobba så mycket i sommar.. Men eftersom det inte sades i nyktert tillstånd tänkte jag ge honom chansen att höra av sig till mig nu i veckan, men det har han såklart inte gjort..

Han sa dessutom att han kontaktat Kolmårdens restaurangchef och pratat med henne om detta, men när jag frågade henne om det idag så visade det sig...suprise, suprise; att han inte alls pratat med henne..

Jag smsade honom för att fråga om det stämde att han inte kan jobba veckodagar i sommar, och det stämde ju.. Han har inte svarat på ett enda av mina mail om hur de anställda kan jobba i sommar, och nu när schemat är utskickat får JAG kontakta honom.. Pundhuvud! Jag kan ju inte schemalägga någon som sedan inte dyker upp när de ska.. Ibland blir jag skogstokig på folk!

Om han hade kontaktat mig direkt och förklarat läget hade jag gärna jobbat på en lösning, men eftersom han skötte det hela dunder klantigt så funderar jag på att ta ifrån honom jobbet helt och hållet.. Kan inte ha en sådan anställd, det går inte! Då finns det mycket proffsigare personer med högre arbetsmoral som jag kan ta in i stället! Så ikväll ska jag prata med stor-bossen och förklara läget.. Då kan ni kanske förstå vems kulor som kommer bli rökta? :P



Jag kan vara hård när det krävs *morr*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0