Intervju

Idag var jag som bekant på en intervju i Linköping för en KY-utbildning som jag kan tänka mig att gå i höst.. Ni vet när man kan få en känsla i kroppen om det gick bra eller dåligt?; jag har en stark känsla av att det gick väldigt bra.. Men sen har den känslan haft fel förr, så jag vågar inte lita riktigt hundra på den.

Det var meningen att det skulle vara in gruppintervju, men vi var bara två personer som dök upp; det var jag och en kille som heter Martin. Han är född 90 och kommer också från Kolmården; dock kände vi inte igen varandra klockrent, utan bara lite grann. Men han var jättetrevlig iaf :) Att prata med honom fick mina nerver att lugna ned sig, så det måste jag tacka honom för sen någon gång!

Väl inne var det två personer som intervjuade oss, en kvinna och en man.. Det var lite stelt och nervöst i början som det ska vara, men sen kom både jag och Martin igång och prata.. Det jobbiga med honom var att han sa exakt de saker som jag ville lägga fram, så jag kunde bara hålla med; men å andra sidan gjorde jag exakt samma sak tillbaka; kul när man tänker och tycker så lika. Vi fick hålla en varsin presentation på engelska, vilket var lite skakigt för min del; men jag tror att jag lyckades ganska bra endå :)

Hur som helst, jag ordbajsade på i ca 45 minuter och sen mötte jag upp Lina på stan där vi knallade runt i en timme ungefär. Avslutningsvis åt vi lunch på Subway (mums!), och sen åkte vi hemåt!

Så om 2 veckor får jag reda på om jag är antagen till utbildningen eller inte, håller tummarna! Vilken ego-boost om jag skulle bli antagen och sen tacka nej, haha..



Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag håller tummarna! :)

2009-06-10 @ 21:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0