Stoppad av polisen

Jag fick frågan tidigare idag; "har du inte blivit stoppad av polisen här uppe än?", "nej, jag har faktiskt inte det.. Har aldrig blivit stoppad". Klart som fan att jag blev stoppad nu för en stund sen. Jag var ute och körde runt lite folk och var på väg hem; det låg en sölkorv framför och en bil bakom som verkligen låg i arslet på mig (det stör mig något enormt).. När bilen framför skulle svänga såg jag blåljuset i backspegeln; då var jag inte så kaxig längre.. Alla möjliga saker flyger genom huvudet; körde jag för fort? håller bilen på att ramla samman? låter den för mycket? kör jag som om jag vore rattfull? osv osv

Polisen kom ut med ficklampor och gick ett par varv runt bilen (kollade in baksätet extra noga, men det var tomt..), sen kom en ganska hårdhänt knackning på rutan.. Slut på det roliga.. Polisen frågade först vems bil det var; jag och Annie sa i kör att det är PERS! Då ville de veta lite om den här "Per" och vad vi visste om bilen osv.. Jag har bara kört skrothögen i två dagar, så jag har ingen aning! Fick be om hjälp på bensinstationen för att kunna öppna tanklocket liksom (men hur ofta sitter knappen på golvet?) Jag frågade om de tyckte att bilen lät mycket; eftersom de kollade in åket så noga med ficklampor (+ att en jobbarkompis blev stoppad för det); men nej, den lät som den skulle (polisen måste vara döv)...

När de bad om mitt körkort tackade jag min lyckliga att jag hunnit ta med mig det! Brukar vara jättenoga, men idag hade jag så bråttom.. phew phew... Efter en ganska lång utfrågning om allt möjligt och en himla massa förklarande så var jag bara tvungen o fråga vad vi blivit stoppade för..?

"Registreringsskylten".... Ahaaa... "vad vet du om den?", frågade polisen.. Inte mycket.. Ne, men de sa att den inte var godkänd och att den där "Per" minsann måste fixa det snarast möjligt, annars blir det böter. Jag fick kliva ur bilen och gå fram och kika på "skylten".. Hahaha, det var ett klistermärke! Ingen aning om hur de kunde få syn på det bakifrån, men men.. Hahaha.. Det var så pinsamt!

Sen sa farbror blå att jag var tvungen o blåsa, det ska minsann alla göra som de stannar.. Har aldrig blåst innan heller, men jag var en naturbegåvning ;) Sen fick jag tillbaka mitt körkort och vi fick åka hem..

Det är inte varje dag man blir stoppad av fabror blå och hans partner som såg ut som Anja Pärson, haha.. Men jag fick behålla mitt körkort och jag slapp böter; fick bara en tillsägelse att säga till Per att de från och med nu kommer att ha koll på bilen..



Kommentarer
Postat av: Lina

Hahahha.. Visst faan är det läskigt! Och vaaarför åka efter och sätta på blåljus??? Du kommer ju ihåg när dem vände bilen, satte på blåljus och började åka efter oss när jag hämtade er på HC! Var ju nära på att kissa på mig!



So you are a naturbgåvning at blowing? Hahahhahaha... :P



Har haft en till polisincident här hemma nu.... A och jag vill vara ifred lite för att ägna oss åt lite mer nasty grejer. Så vi tog bilen och ställde oss på en liten grusväg nära flygplatsen and got to work! Sedan blev vi lite osams och jag satte mig på förarplatsen för att han skulle kunna, ja, runka klart. Då, klart som faan kommer en polisbil med blåljus samt två civilbilar hack i häl; kör in på grusvägen! Jag får ju panik, A drar på sig byxorna och försöker lugna mig... En äldre man, civilklädd kliver ur, han har pistol i lårhölstret och ser väldigt proig ut... Han knackar på, jag öppnar; skiiiiträdd... Så frågar han om allt står rätt till...??? Jag bara: " ehhh... Jaa?" Sedan drog jag igång och snackade och skojade som faan om att vi aldrig får vara ifred hemma osv, som jag gör när jag är nervös... Sedan drog det lilla entouraget vidare... Och kvar var jag med min lilla pissfläck... (Bildligt talat... Bildligt talat...)



Ehh.. Och jaa just det... Publicera inte denna va? Haha.. :P

2009-01-11 @ 12:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0