Lyssna på din kropp

Det är verkligen något jag måste börja med! Nu sitter jag här hemma med feber, hosta och nån jävla (ursäkta svordomen, men den var nödvändig!) inflammation i fingrarna.. Jag kände redan imorse att det inte var så smart att gå till jobbet, men jag trodde att jag skulle klara hela dagen, då jag bara skulle servera på lunchen och stå i garderoben på kvällen.. Det hela slutade med att jag bröt ihop och började stortjuta mitt i matsalen, greeeaaaat! Har nog aldrig haft så ont i fingrarna.. De var svullna och stela som falukorvar...
    Jag är evigt tacksam att jag har så gulliga arbetskamrater som ställde upp för mig när jag bröt ihop.. Fick sitta inne i personalrummet och gråta ut lite innan vår kock "Ruben" kom in och började prata med mig.. Givetvis hade jag hunnit sluta gråta så när han frågade hur jag mådde bröt jag ihop igen; stackars Ruben.. Men för att vara kille (generalliserar inte) så kunde han ta en tokbölande tjej som inte fick fram ett ord och trösta mig.. Fick en stor mjölig kram så kändes det bättre :)
    Han hämtade även min chef som tyckte att det var bäst för mig att åka hem o vila.. Så nu ska jag käka Ipren och bara ta det lugnt för en gångs skull och göra allt för att bli bättre. Så nu är det dags för mig att kolla på lite film och gosa ned mig i soffan.. Har lite dåligt samvete att så många på jobbet är sjuka, de som jobbar får ta i extra hårt; så jag vill verkligen tillbaka så snabbt som möjligt!



Vitt hår, utsmetad maskara och rosiga kinder; kan det bli bättre?



Kommentarer
Postat av: Lina

Åhh..! =(Tror att alla brudar i sälen snart har brutit ihop minst en gång på jobbet...



Hoppas att du mår bättre snart bruden... Och ge grabbarna en smocka för att dem snor din mat.. INTE ok...!



kramkram!

2009-01-04 @ 18:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0