Garderoben kräver sin kvinna

Den som trodde att garderobsjobb är lugnt och lätt som en pannkaka har helt klart.....väldigt rätt :D Lugnt är det garanterat iaf. Den som jobbar i garderoben ska vika pizzakartonger och servetter så gott det går; och givetvis hänga in jackor och välkomna gästerna. Idag lyckades jag vika 300 pizzakartonger och 250 servetter, wiiie! Så mycket har jag haft o göra..

Men jag måste ju öva; för jag mitt dumma nöt med stor käft har ju utmanat "Haggan" i pizzakartongsvikning. Han har arbetat som pizzabagare i över 15 år och jag vek mina första kartonger idag.. Det värsta är att hela restaurangen är med på det hela och har börjat "bet:a" på vem som ska vinna. Pernilla ska vara domare (men håller på mig), Ida håller också på mig så jag kan ju inte backa ur... Än är det dock inte bestämt vad man vinner/förlorar..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0