Gårdagens bravader

Det känns som om gårdagen var lika lång som tre dygn, jag hann med hur mycket som helst som ni kan se längre ned. Som om inte afterskin var nog så hann jag med två förfester samt en tur till Harry's.. En mycket lyckad kväll måste jag säga!

Första förfesten var här på Murkel i vanlig ordning, men den andra var desto bättre.. Den hölls i "råttboet" som det så fint kallas.. Det ser ut som en liten lada och tydligen så flyttade folk ut förra året pga råttor.. Väldigt spännande.. Det var en tjejfest där det skrattades och skvallrades hej vildt..



På Harry's var det sjukt mycket folk och jag kom bort så fort jag kom innanför dörren.. Myran hittade mig efter ett tag iof, vilket kändes bra; för det finns inget värre än att vara helt ensam på krogen.. Kvällen rullade på, det blev mycket dans och jag träffade massor av roligt folk. Träffade min chef bland annat, första gången sen jag kom upp hit igen; fick en kram och en puss på kinden.. Måste erkänna att det kändes lite skumt :S

När det var dags att ta sig hem följde jag en aspackad Myran som bestämt skulle gå hem.. Det var snorhalt och jag måste erkänna att det inte var alldeles lätt att ta sig fram i högklackat genom all snö.. Myran som hade "stenkoll" fick mig att klättra över den ena snöhögen efter den andra.. Sen när vi väl var i skogen på rätt väg kom vi fram till "mördarbacken"; den var brant; minst sagt! Det var ingen fin skottad backe, utan en liiiiiten stig nedför där ingen gått på ett bra tag. Men Myran skulle ned först och det tog ungefär tre sekunder innan han gjorde ett magplask och gled hela vägen ned.. Glömde jag nämna att det var is under all snö?
   Myran visade iaf hur man snabbast skulle ta sig ned; och jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv.. Skrattade dock inte lika mycket när det var min tur.. Men smart som jag är kom jag fram till att det inte är någon idé att försöka gå ned, så jag satte mig på arslet på en gång och åkte ned.. Vilket jag 7 sekunder senare märkte var något så otroligt korkat! Åkte alltså i leggings och klänning, så när det roliga var över hade jag snö på ställen där...ja...ni fattar..

Vad lärde jag mig av denna vandring mitt i natten? TAXI! Kosta vad det kosta vill, men nästa gång tar jag taxi..

Mördarbacken nedifrån


Uppifrån

Jag och Lisa var ute och gick innan, så det blev en favorit i repris när vi skulle ned för backen :) Dock hade jag termobyxor och kängor på mig denna gång..


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Barn på nytt i snön

2009-01-21 @ 20:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0